Ridningen x2 i lördags

Jag red ju 2 hästar i tisdags.

En lektion och en ”rida fritt”

På ”rida fritt” hade jag Radja :D jag valde att jobba han på volter, mest i trav, men självklart i dom andra gångarterna också, men inte så mycket galopp.

I början var han väl helt okej, han gjorde det jag bad han om, han sänkte huvudet och ja. Efter det tog jag en skrittpaus på långa tyglar, efter pausen, var Radja galen! Skoja, men han var superpigg och höjde huvudet och sänkte ryggen och bara sprang. Men efter ett tag så lugna han sig och blev jättefin, gick i form också! Sen valde jag att galoppera lite. I galoppen var han superfin, rund och fin galopp. Jag blev så stolt. Massor med volt arbete hjälper verkligen för att få radja i en ”ärlig form”

Ska rida han på onsdag, då det är en till rida fritt, då kanske jag ska fokusera lite mer på skänkelvikningar och lite sånt? Det beror på vilket humör han är på. Om han vaknade på rätt sida ;)

På lektionen hade jag viking! Vi red en slinga i skogen, sedan värmde vi upp själva, red ”klockan” och galopperade över 2 bommar där det skulle vara sju galoppsprång för alla!

Viking var ganska pigg faktiskt, han gjorde det jag bad han, han busade inte som han gör ibland och han gjorde några jättefina galoppfattningar!

”klockövningen” gick toppen, han var på mitten och galopperade på! Han snubbla engång vilket gjorde att jag tappa balansen men det gick bra och jag satt kvar. Han var så duktig!

När  vi skulle galoppera över bommarna fick vi 9, 9  och 8 galoppsprång i vanligt tempo, men jag skulle ha sju som de andra. Ridläraren sa” om du inte får 7 nu så springer jag efter med spöt”, då blev det 7 :p

Riktigt nöjd över dom båda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0