Dagensridpass - Lucky!

jag fick lite papper om Lucky senaste gången så jag läste igenom det och bestämde dagens ridpass.
jag gjorde massa halter, hon kan bli väldigt stark, men om man gör mycket halter lyssnar hon på engång och blir inte lika stark (ganska logiskt..), man märker verkligen skillnaden, det är ridpass som denna man verkligen förstår att man har hittat rätt häst.
i tisdags i galoppen "sprang hon ifrån mig" men idag kunde jag tillochmed öka och minska, inte illa.
 
sen stod det att jag gärna skulle hoppa henne då hon älskar det, så på slutet ställde mina medhjälpare fram ett litet hinder på max 30-40 cm så det skuttade vi över ca. 4 gånger, det tyckte hon om!
det var fösta gången jag hoppade henne + att hon var trött så ville inte hoppa mer för då skulle allt bli pannkaka.
jag slutade när det gick som bäst.
 
efter ridningen borstade jag henne en stund, gav henne sin "efter ridningmat" och satte på henne fluggtäcke+ huva och släppte ut henne ihagen igen :)
 
idag gick det verkligen bra!
nu ska jag äta+duscha sen ska jag och anton ta en prommis!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Va kul att läsa Erika,roligt att ni hoppade lite då vet jag en svart dam som va lycklig :-) kram Angelica

2012-08-02 @ 18:59:34
Postat av: Angelica

Va kul att läsa Erika,roligt att ni hoppade lite då vet jag en svart dam som va lycklig :-) kram Angelica

Svar: ja gud så lycklig hon va, jättekul att hoppa med henne :D
SannaErika

2012-08-02 @ 18:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0