Klockan Lucky!

igår gick lyckan som en klocka, klockrent!
Red ca. 50 minuter i paddocken, så det blev ett rätthårt pass!
men gud så duktig hon var! lyssnade på hjälperna, tom galoppen var näst intill felfri!
det var engång hon inte tog fattningen, men gjorde om, gjorde rätt och det blev grymt!
superfin form och grejjer, tog massa skrittpauser såklart, en längre utanför paddocken. det snöade massor så tog av glasögon och gud vad lilla lucky är stor :o har aldrig tänkt på det då jag alltid rider henne med glasögon och då kommer allt närmare typ. men det är grymt att rida en häst på 1,68!
Det arbetet jag gjorde var skänkelvikningar volter osv.
hennes galopp i paddocken när det är snö där är, är så kontrollerbar. lyssnar på minsta lilla hjälp, utan för paddocken är det fullfart, vilket jag kan förstå!
 
idag fick Lucky vila, dels för jag inte hann och dels för passet igår!
åkte ut och fixa mat, mocka, borsta på henne och mys med massa morötter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0