"första majdemostrationerna urartade i kravaler"

Ja, det gjorde det minst sagt!

När jag och Anton kom till smörparken flög det stenar, glasflaskor och färgbomber. osv.

Motdemostranterna (där jag och anton var med) skrek massor och klappade händerna.
"dagens polis skapar morgondagens hitler" "inga rasister på våra gator" skreks bla.

sen gick svenska partiet bort, de spang i statsparken kasta saker om kring sig.
sen möttes motdemostranderna och högerextrema svenska partiet vid badhuset.
de tryckte mot poliser och flera från partiet sprang emot oss.

sen kastades färgburkar och extrema smällare, det lät som en riktig explosion. massor med stenar. vi stod längsfram på alla ställen så vi hade tur som inte blev träffade!

efter det gick dom mot rinman, vi sprang dit. när vi väl var där sprang polisen emot oss!
då var det bara att springa ..

sen när man mötte deras blickar så såg det ut som att de ville döda oss, och vem vet de kanske de ville.

det var massor med poliser, och en helikopter och hundar!

en kort sammanfattning!







Är det något jag är emot så är det rasism!

detta är mina bilder, kopiera inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0