Tigermuffins!

fick så lust att baka idag så jag tog mig i kragen och satte näsan i spåret och gjorde tigermuffins, blev 15-16 st.
Inte för att skryta mig jag lagar varken mat eller bakar ofta med recept, tycker det är roligare att vara kreativ och hitta på själv!
I tigermuffins är det både vanilj och chockladsmet, som man ska varva mellan, men jag var lat och la först i ena och sedan andra. det stör kanske inte smaken, men ögat ;)
 
ingredienser jag använde (vardagsmuffins):
smör
socker, ägg
vaniljsocker
mjöl
bakpulver
kakao
 
hur gör man:
smält smöret
vispa ägg och socker
häll i mjöl, bakpulver, vaniljsocker - blanda
häll i smöret - blanda
 
ta fram en till bunke och ta lite av vaniljsmeten och häll den i.
tillsätt kakao - blanda
 
fördela båda smeterna i formar (hur man vill) och stoppa sedan in i ugnen i 10 minuter, 175 grader!
Då blir dom sådär mjuka och goda i mitten!
 
btw har fått min tandställning över nu, vilket gör att jag har gummisnoddar i munnen (fett ovant jobbigt att prata), vilket gör att jag måste ta ut dom varje gång jag ska äta.. nice!
syns lite på denna bild..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0