Utvärderingar av ridpass!

i måndags blev det dressyr med Lyckan, tänkte rida ut en sväng. men de arbetade där med traktorer och det tycker L är lite läskigt, så ville inte riskera att någon blev skadad så jag red ett ganska ogenomtänkt dressyrpass.
Red igenom LC:1 och LC:2:an i skritt, det blev väldigt mycket skrittarbete, red lite volter också.
i traven gjorde jag "4 mellanliggande skrittsteg" gick inte så bra, red på träns och graman (som jag knöt en knut på som jag knöt uppibland och använde) hon tog tygeln ur min hand flera gånger.
Gjorde några galoppfattningar, sedan på de tre stora volterna, en varv på varje i båda varven. bara för att hon skulle hålla galoppen. hon blev verkligen trött men hon kämpade.
som sagt ingen av oss var super fokuserade så blev inget super resultat, nya tag imorn!
på lektionen förra veckan gjorde vi "4 mellanliggande skrittsteg" galoppfattningar och sånt.
gick faktiskt ganska bra, Radja var på tygeln och jobbade på fint.
våran grand prix avsaktning fick jag till återigen!
ja helt okej lektion!
bilden från annan lektion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0