Gårdagens Lucky <3

kom till stallet, stessade inte alls, bytte om och mockade lugnt.
fixade hö och vatten, gick ut och hämtade henne.
då fick jag frågan om jag ville med och rida ut, det ville jag så det var bara ta in henne borsta osv. sadla tränsa på med hjälm osv.
"stressa inte Erika!" ja lätt att inte göra när alla andra hade sadlat när jag precis hade tagit in henne :p
hoppade upp och sedan red vi en sväng.
 
hon var lite spänd sen kom det en traktor då blev hon jättespänd, sen slappnade hon av lite.
ute blir hon jättestark, så det blir lätt dragkamp.. men när man rider med lite teknik underlättar det.
vi travde lite, travade bakom en liten ponny så det gick inte så fort ;)
sen kom vi till en annan sträcka, red först då så då lät jag henne bestäma tempo till viss del. då blev hon såklart rädd.. men fick stopp på henne ;) sen kom vi till en gård, en läskig gård enligt lucky men hon var så duktig!
sen kom vi till en gård med får, lite läskig den med men lyckan traskade på!
sedan travade vi ingen galopp, då jag ville kunna få stopp på henne om det skulle behövas :p osv.
 
sedan red jag kanske 20 minuter i paddocken, red dressyrprogramet, lucky var så himla stark, programet och vägarna blev pannkaka, men annars gick det bra antar jag.
 
blev alltså inte som jag hade planerat, men det blev lyckat iaf :)
 
Länge sedan vi hoppade nu, dags snart tycker jag! och Lyckan gillar ju det :D
så kanske på torsdag :D eller småhinder bara på måndag och lugnare på torsdagen ? får se helt enkelt, hoppning nästa vecka iaf!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0