Dagens ridpass - Lucky!

hade lite Nh först, gick bra. men jag vet inte hur vi ska komma vidare med det nu, är ju inte expert på det!
iaf, sadlade och tränsade (red på hack idag) och gick ut i paddocken.
jag hade lagt fram 2 bommar, båda var upphöjda på ena sidan.
red över de i alla gångarter!
i galoppen över blev lucky taggad, på ett bra sätt! så himla kul att rida henne då!
red lite volter och skänkelvikningar!
 
sen kom en bil runt hörnet och Lucky blev så himla rädd att hon slängde sig..
jag satte mig på halsen typ och höll på att åka av, tur att jag hade sadel annars hade jag åkt av!
sen red jag förbi en planka som har gått sönder, den knacka och rörde sig, Lucky blev lika rädd igen!
sen skulle jag skritta över bommarna men det hade ramlat av en blå bit av bommen och lucky blev lika rädd återigen!
jag hade ju tänkt ta av sadeln och rida över bommarna och så barbacka, men jag kände att det inte var värt det!
hade jag ramlat av hade min ridgrupp fått fika imorn, men jag satt ju kvar så det blir inget! ;)
annars var lucky jättefin!
hon gillar verkligen hacket!


från dressyrsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0