Fina häst!

kom till stallet vid 2, mockade och sånt direkt.
sen tog jag in  Lucky, borstade ett tag, sen gick jag ut i paddocken och hade lite NHträning  ;)
hon var duktig när hon själv ville, hon kan!
hade henne först i grimskaft löst, hon följde mig bra :')
sen tog jag bort grimskaftet, jag visste att hon kunde strunta i mig totalt och dra, med det gjorde hon inte :D
hon följde mig trotts att hon gick löst, men sen gick jag över en upphöjdbom..  då tyckte hon att det räckte :p
såklart fick hon belöning när hon gjorde framsteg!
sen gick jag till stallet och sadla och tränsa!
gick ut i paddocken igen, red först programmet på lösa tyglar i skritt och sa programmet högt, lucky måste ha undrat vad jag gjorde haha :o, sen tog jag tyglarna och börja arbeta, hade kvar den upphöjda bommen, så den red jag över i alla gångarter! Lucky tyckte det var kul!
Idag var galoppen sjukt fin :D den har inte varit bättre!
framsteg där också, grymt!
sen red jag programet i trav så som de skulle vara, fick blackout några gånger, men till slut satt det mesta!
Nu ska vi bara finslipa detaljerna + att jag ska komma ihåg programet ;)
 
tog lite bilder idag! här kommer de!
(grimman passar henne sjukt bra, den är från hööks, färgen heter raspberry)







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0