Smilyproblem!

Eftersom jag blir dissad av mina så kallade vänner, så tänker jag nu ta upp diskutionen om smilysar!
 
Betyder smilysar något längre egentligen?
Ja, jag tycker att dom gör det TILL EN VISS DEL!
 
Som Amanda sa "om blinkgubbarna betyder att man stöter på någon så stöter jag på folk dagligen.
Jag håller helt klart med!
För mig betyder ";)" att man skojar eller typ driver.  Det är iaf det jag menar när jag skickar den till folk.
TRO INTE ATT JAG STÖTER PÅ ER! haha skoja ;) ojj, nu stötte jag på alla er igen :o och nu blev jag chokad!
Men jag tror alla är överens om att :) denna betyder att man ler eller är glad. och denna :D jätteglad.
men en annan sak jag har tänkt på.
När folk håller på och skriver massa och man försöker avsluta en konversation men den personen inte fattar det, och man bara inte orkar svara. så skriver man kanske "okej :)"
Liksom ok är ju drygt! smilysarna gör det hela lite snällare!
Jag själv gör alltid smilysar, det är liksom ett av mina beroenden kan man säga :D
Hoppas nu förstår vad jag menar haha!
 
men för att avsluta denna lilla text så tänkte jag skriva vad jag kom framtill!
Om jag skriver ;) så stöter jag inte på dig.
skriver jag okej :), så vill jag avsluta en konversation.
Det är 2 basic regler liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0