SÖTA LUCKY

Idag fick Lucky nya skor, hon sa till mig att hon ville ha vita jeffrey campbell spikes. men jag sa att hon va lika fin i vanliga hästskor så då gick hon med på det.
 
Medan hon skoddes mockade jag, fixade mat. gav alla hästar lunch.
När hon var klar fick hon äta lite sen fixa jag henne och gick till paddocken!
 
Drog fram 2 bommar vilket hon uppskattade!
men avståndet mellan bommarna gillade hon inte, så hon flytta de så de blev lite för nära för att trava över, men då fick vi lite träning på att korta traven. Gick super!
Gjorde massa volter och halter, hon blev superfin i hela kroppen!
Galopperade lite.
sen fick hon en paus, hoppade av och fixade bommarna så vi skulle kunna galoppera över de.
hoppade upp igen.
Travade först, fattade sedan galopp, och galopperade över. när vi fick till tempot och det där flytet, gick det as bra. Lucky vill gärna korta av vägen innan bommarna, så gäller att hålla ut henne.
hon taggade verkligen till, underbart att rida henne då!
 
Jag gick även lite publik när jag galopperade över bommarna.
fick en fråga "RIDER DU UTAN BETT" jag svarade lugnt "ja, det gör jag"
haha!
travade och skrittade av en stund.
hoppade av.
hade lite NH, stanna när jag stannar osv.
Där blev publiken imponerade, "vad duktig hon är"
ja det är hon verkligen! söta häst! <3

Kommentarer
Postat av: Angelica

Lucky är världens bästa pålle!!!

2013-01-04 @ 00:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0