Rutiner i stallet!

Alla har vi dom. Det som är roligt med det är att alla gör olika!
 
Jag börjar alltid med att mocka och fixa mat (om det behövs) så man slipper tänka på det liksom!
sen tar jag in hästen och borstar!
 
När jag borstar så börjar jag alltid med att borsta man och svans, sen kratsar jag hovarna.
efter det använder jag en magic brush! hur klarade vi oss utan den när den inte fanns? sjukt bra grej det där!
Sen tar jag en vanlig borste! och efter det ryktborste + skrapa. sen tar jag faktiskt borsten igen och borstar på benen och där sadeln ska sitta.  sen sadel och träns på.
sen Ridtime!
efter ridningen tar jag av sakerna, borstar med en vanlig borsta, ryktborste och skrapan och sen hovarna.
efter det får hästen mat om den ska ha det, sen ut i hagen igen. och någonstans emellan får den massa klappar och sådant.
 
jag tycker det är viktigt att borsta länge, gör man inte de kan hästen få skav, vilket är onödigt eftersom man kan undvika det genom att borsta.
 
ungefär så gör jag varje gång!
så har jag gjort ända sen jag red Lucky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0