Favoritdagen

Då var veckan med ridsällskap slut. trevligt har det varit!
Men om jag ska välja "favoritdag" så tyckte jag nog nyårsafton var bäst! klev upp halv 8 och red en uteritt i soluppgången. HÄRLIGT!
 
något jag tänkte på igår när jag fixade åt hästarna var hur mycket hö osv jag har fixat i veckan.
på 6 dagar har jag fixat ca 83 kg hö, mockat 8 boxar, fixat 14 burkar mat, lagt in halm i en box 2 gånger, suttit i sadeln i ca. 5 timmar och timmarna i stallet är ännu fler. folk som säger att stallarbete är lätt bör tänka om ;) Men jag klagar absolut inte, stallet är en av de bästa platserna på jorden. men det är lite kul när man slår ihop allt.
 
i torsdags red vi på banan och runt lilla slingan som avskrittning.
och igår fick dem vila eftersom amanda tyvärr inte orkade komma till stallet, sen vaknade jag upp med världens huvudvärk, halsont och värsta äckel slemhostan. så då kunde även Nevada få vila.
 
Nu ska jag snart till stallet, vet dock inte vad jag ska göra, rida en liten sväng barbacka eller skogen då med sadel ;) banan blir det troligtvis inte iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0