GAMMAL, GAMMAL, GAMMAL

Jag känner mig verkligen gammal, jag tror jag är i någon sorts 18årskris! *blink*
 
Min plan inför hösten!
Eftersom jag tar studenten till sommaren måste jag ha en plan inför hösten, min plan har egentligen varit klar i flera år ;)
nej men iaf, min plan är att söka in till högskolan i höst. det jag ska söka till är förskolelärarprogramet. jag har alltid haft det i bakhuvudet, även fast jag har velat utbilda mig till både tandläkare, doktor och forskare, just DET var några år sedan, men som allt ser ut nu vill jag jobba på förskola till jag blir pensionär. det roliga är att jag har fått höra att jag skulle passa som de, vilket gör de hela ännu roligare!
 
utbildningen är 3,5 år lång, jag trodde att den var 6 år, så att den "bara" är 3,5 år blev en glad överraskning :D
så nu kanske de är dags att prata med syv, jag som är så modig också!
Så om vi nu ser allt längre fram, när jag är klar med min utbildning så ska jag skaffa jobb, jobba ett tag. fixa så min livssituation blir helt fantastik med egen liten lägenhet tillsammans med min katt och sedan ska jag ha en egen häst i ett bra stall rätt nära mitt hem. jag vill även hinna åka till Afrika på volontärresa och hjälpa djur eller barn. jag ska inte säga att jag längtar för jag vill inte bli vuxen på riktigt och stå på helt egna ben än, men när tiden väl är kommer blir det nog bra!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Allt du behöver göra är att trycka på länken och kommentera så har du chans att vinna :) http://aramoemilia.blogg.se/2014/march/vinn-en-eskadron-grimma.html

2014-03-31 @ 20:11:40
URL: http://aramoemilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0