Pratade med min politikervän!

som skulle säga sin åsikt.
Angående det med att moderaterna vill ha lägre arbetsgivaravgift, vilket gör det billigare att anställa unga, Toppen!
Då svarade hen (hehe) att det inte är den som är anställd som tjänar på det utan arbetsgivaren, ja självklart är det så! den anställde får inte mer pengar om arbetsgivaravgiften är högre heller! Det är en risk att anställa unga, om då avgiften är lägre är det mer lockande att ge "oss" en chans tror jag.
Om jag var arbetsgivare hade jag inte anställt en 18 åring utan erfarenhet, om jag istället kunde anställa en 30 åring MED erfarenhet för samma pris. Det kan kännas sorgligt men mycket handlar om pengar.
Dessutom fick jag stå tillsvars till varför det är bra med betyg från 3:e klass, om jag vill att de ska känna samma press som jag i 9:an, mitt svar är: jag kände ingen press i 9:an, det är nog de år jag har chillat mest, jag skippade 4/10 lektioner. jag tror inte dom kommer känna press, jag tror inte ens att dom själva kommer märka det speciellt mycket, jag tror inte en 10 åring kommer sitta uppe hela natten för ett A. Jag ser betyg från 3:an positivt då man kan sätta in den hjälp för de elever som behöver i tidigt ålder, istället för att allt ska komma i 9:an.

Herregud! jag låter verkligen som en moderat!
 
Jag längtar till den dagen då jag får höra "Erika, du har så rätt, jag håller med dig till 110%"
Kommer aldrig hända eftersom "vi tillhör olika block" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0