Tankar inför valet!

Först och främst vill jag bara skriva att ALLA och då menar jag ALLA partier har både bra och mindre bra saker.
När jag har pratat om valet men några vänner om vad dom ska rösta på har de svarat allt från SD till S.
MEN jag kommer INTE att rösta på SverigeDemokraterna, det kan jag lova!
 
Jag kommer heller inte rösta på Socialdemokraterna. Visst är deras 90 dagars garanti bra! men samtidigt vill dom höja avgiften för att anställa unga, det är INTE bra. hur ska unga få lättare att få jobb då? samtidigt vill de höja den övriga skatten, kul att jobba 30/40 timmar i veckan och veta att typ halva lönen går till staten.
 
Det går egentligen emot alla mina principer att rösta på moderaterna, för att det har bara varit så! men fler har faktiskt fått jobb sedan 2006. Arbetsgivaravgiften är lägre, vilket faktiskt gör att fler unga har möjligheten att få jobb. och skatten kommer varken minska eller öka, BRA!
Samtidigt vill de sätta betyg från åk 3, eftersom man då "ska" kunna läsa och skriva. vilket jag ser positivt! kunskapsnivån kommer höjas sakta men säkert! toppen. Samtidigt vill moderaterna i Eskilstuna sälja parken zoo, det tror jag är bra. då kan kommunen lägga dom pengarna där det behövs.
 
Jag tror inte på en rödgrön regering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0