Gårdagens ridpass - Lucky! & Radja

Kom till stallet och tog in henne direkt, borstade henne en stund och sånt.
gick till paddocken och satt upp.
skrittade fram på långa tyglar ett tag, sedan tog jag tyglarna wow säger jag bara, hon gick i form bara man tog i tygeln, försökte jobba henne fram till bettet, gick bra tills hon blev lite okoncentrerad..
jag skrittade massor, travade en del, gjorde en del skänkelvikningar, några riktigt bra!
i galoppen sprang hon "ifrån mig" några gånger. men annars helt okej.
inte det bästa passet, men jag har bestämt mig för att morgondagens pass kommer bli super, tänkte jobba med övergånger (som vi gjorde på ridskolan) och lite skänkelvikningar och lägga lite fokus på att jag sitter rätt.
 
efter ridningen gick jag in i stallet tog av henne utrustningen, borstade ett tag och bara klappade henne.
sen mockade jag hennes box, gav henne sin mat. klappade henne och sedan efter ett tag släppte jag ut henne igen, underbar häst måste jag bara säga!<3

 
sen åkte jag till ridskolan, fick Radja <3
vi jobbade med övergångar, gick awesome efter ett tag.
han var super fin, på tygeln också, han hade martingal, han brukar ha snodd i dressyren då han tar upp huvudet. blev så stolt.
han var så fin.
Ridläraren sa att det såg fint ut :D hon sa också att jag ska göra det jag känner då hon sa att jag tänker rätt :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0