dagens stall!

idag borstade jag på Lucky lite extra, sedan sadlade jag och gick till paddocken.
hade lite NH först, typ 1 minut. hon är duktig<3
satt upp, red med bara vikthjälper, kunde ha gått bättre, hon fatta grejen iaf.
red på volter, ökade skritten, red skänkelvikningar, "framdelen innanför spåret"
började trava utan stigbyglar och lite sånt, hon var jättefin i traven! när jag ökade traven tolkade hon det som galoppskänkel några gånger, då sa jag "nej nej Lucky, inte galopp. öka traven bara" okej, jag sa inte det..
när jag galopperade ökade jag och minskade, öka är något jag gör väldigt sällan har jag märkt, Lucky blir så glad när hon får galoppera på!
sen tog jag av sadeln och hoppde upp.
Red i alla gångarter, mest skritt.
red runt hullerombuller typ.
galopperade mest för att känna hur de var att galoppera barbacka på henne.
tror hon tog chansen att lyssna på mig halvt bara för jag satt barbacka, haha.
hon tog mig liksom "mindre seriöst" eller vad man säger!
 
Random bilder
 
På måndag ska vi hoppa, jag har beställt hjälp av min fina vän :D
vi ska "komma upp i höjd" :D dock inte 1.50.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0