Inget stoppar oss nu!

Jag har ridit Lucky i ca 4 månader, helt sjukt vad tiden går fort. kändes som jag provred igår liksom.
innan jag provred henne hade jag tankar om att sluta rida, mina ridår var över, men sen såg jag annonsen, svarade på den.
när jag fick svar från hennes ägare att jag fick komma och provrida kunde jag springa 10 mil, var så glad.
pratade bara om henne innan  provridningen.jag sa till mig själv att denna häst kanske inte passar mig. men dom tankarna slog jag bort. när jag såg den fina svarta hästen i hagen visste jag att denna häst ska bli min medryttarhäst även om de inte går så bra idag. provridningen gick sådär lika så de första gångerna jag red henne.var inte van vid hästar som henne, pigga och starka, tänkte inte så mycket mer. valde iaf att fortsätta rida henne. och nu har vi kommit närmre varandra och nu går det sjuk bra!
och tänk vad vi har utvecklats! Fina underbara häst!
Glad att jag tog till mig mod och mailade, för så himla rätt det blev!

idag när jag red henne, satt jag ner mycket och red utan stigbyglar, stod 2 satt 1 osv. mycket träning för mig som ryttare.
gjorde någon skänkelvikning, kändes som hon sprang åt olika håll igen.. tror hon blir övertaggad typ.
sedan låg det en bom längs ena långsidan som jag red över. och en på medellinjen, red över den också.
Arbete: galoppera och hoppa den upphöjda bommen på långsidan. först kom jag i trav och fattade galopp över. gick helt okej. sen när jag galopperade emot (red utan stigbyglar nästan hela arbetet) taggade hon verkligen till och struntade i mina hjälper. hade det varit ett hinder hade jag hoppats på det bästa men nu när det bara var en upphöjd bom sa jag åt henne direkt. en gång kom jag emot och räknade galoppsprången, skulle bli trångt bad henne hoppa lite längre ifrån vilket hon gjorde <3 gav henne såklart pauser, blev mycket galopp för henne idag, nyttigt. förbredde oss för hoppningen på måndag ;)
hon var i jättefin form, åå blir så glad av att rida henne <3
 
hennes outfit:
 hackamore
 och detta
 
efter passet fick hon massa beröm, godis och morötter! la lite extra godis/morötter i hennes mat. så hon förstår att hon va grym idag!
sen fick hon gå ut i hagen och mummsa på sitt hö!
 

Kommentarer
Postat av: Theresia - häst & foto

fin header! :D

Svar: TACK :D
SannaErika

2012-11-17 @ 20:07:32
URL: http://theresiasandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0