Torsdagens pass!

att plocka in en svart häst i mörker är intressant, nej men tur att hon kom mot mig, annars hade jag nog inte hittat henne ;)
Red kanske i 35 minuter. hade inte tänkt rida så hårt. hade tänkt fida barbacka men tog sadeln ;)
tog med mig ett ridspö bara för att.
När jag hade suttit upp var jag tvungen att ha lite kortare tyglar för annars hade hon galopperat iväg!
ställde mig upp i lättsits, vilket jag gjorde då och då. det lugnade faktiskt henne!
Gjorde lösgörande arbete volter och skänkelvikningar!
satt ner i traven lite också. första skänkelvikningen var kaos! hon sprang åt alla håll kändes det som, tror inte hon fatta rikigt. lika så i första galoppfattningen. fick tillochmed stanna upp henne helt och börja om. tillslut blev hon lösgjord och lyssnade på mig när jag bara använde rösten och inget annat, that feeling!
 
hon blev jättefin, i korrekt form, böjd på böjda spåret, trampade under sig. hur fin som helst! behövdes inte mer arbete. tog in henne gav henne lite godis och borstade och så.
blev så stolt över henne, <3
 
Nästa vecka:
Måndag: hoppning, om isabella följer med (hon har sagt att hon ska) annars uteritt bara hon och jag<3
Torsdag: Dressyr, programträning! :D
 
inte från då, men kolla hästen, underbart fin! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0