underbart!

idag tog jag tillfället i akt (?) och red ut. Bara jag och Lucky i solnedgången!<3
Svängen tog ca. 40 minuter.
Red i alla gånger, Lucky var så glad och lugn, hon blev rädd endast engång och då blev jag också rädd så det förstod jag!
När jag börja trava ville jag att hon skulle öka, men hon fatta galopp så lät henne göra det en bit.
sen kom vi till en grusväg, en perfekt galoppväg!
Lät henne bestämma tempo sedan smackade jag lite gud vad hon tog i, ökade som bara den. DEN GALOPPEN!
Älskar att galoppera ute och låta hästen galoppera på! (DETTA MÅSTE UPPLEVAS för att förstå hur de är)
Hon verkade uppskatta det.
red fram och tillbaka sen red jag till stallet igen.
väl tillbaka i stallet borsta jag henne och gav henne godis och en morot och bara klappa henne. berömde henne massor.
Måndagar får bli uterittdagar! :)
Kunde inte annat än att le hela vägen tillbaka till stallet, så himla härligt.
"Red med vinden i mitt hår"

Kommentarer
Postat av: Angelica

Har sagt de men säger de igen blir så glad och varm i hjärtat när jag läser hur fint du tar hand om mitt stora hjärta <3 :) :)

2012-11-20 @ 13:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0