"ungdomskärlek"

jag är en sådan som stör mig på väldigt mycket, ja det kanske mina ni mina kära läsare har märkt (haha skämta)
så nu tänkte jag ta upp en sådan sak!
 
ungdomskärlek
är något jag aldrig och säkerligen kommer förstå mig på! jag är absolut inte den som springer efter massa killar bara för att ha ett förhållade, jag är verkligen inte förhållandetjejen! detta har jag vetat typ alltid,det blev väldigt tydligt för mig 201*
Nu skulle jag kunna ta upp egna erfarenheter, men det tänker jag inte göra. för det har jag tagit upp för många gånger.
 
Nu till det jag stör mig på!
Folk som  skriver på FB, att de kämpar för att få tillbaka sitt ex, när de inser att det inte går. "tar de första bästa tjej/kille" och 2 sekunder efter de har blivit tillsammans skriver de "jag älskar dig mest bby" sjukt! nu skulle jag kunna ta upp egna erfarenheter, men jag tänker inte göra det här heller!  älskar man varandra efter 2 sekunder är det inte kärlek, om det inte är kärlek varför vara tillsammans med någon då?
 
okej, om man varit tillsammans några dagar/veckor och sedan skriver/säger "jag älskar dig" för då är det äkta, då har man hunnit känna efter liksom!
 
Jag är inte emot kärlek. jag har vänner som har flick/pojkvän. jag är glad för deras skull. Det är jag faktiskt! men jag tycker det är så "2008" att skriva jag älskar dig när man varit tillsammans 2 sekunder, alltså ute!
ta inte detta fel nu, men om man "varit på G" i flera månader och sedan blir tillsammans då är det okej att skriva "de magiska orden" för då vet man liksom. men om man känt en person några dagar och sedan skriver det, då är det så himla fejkat så det skriker om det. men det händer ju mirakel även idag.
 
Jag är 16 år, jag har hela livet framför mig. varför springa runt och "leta" efter min "storakärlek" redan!
Man kan ju spara lite till senare!
 
Liten Erika
       I
       v
 
En äldre Erika
 
respons på detta?
Hoppas ni förstod, och inte tar detta fel!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bra skriv Erika! Jag höller med dig!

2012-12-04 @ 17:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0