identiteten man har på nätet!

såhär på kvällskvisten tänkte jag skriva ihop ett lite mer läsvärt inlägg.
kan ju vara kul att låta hjärnan arbeta in i det sista såhär på kvällskvisten.
 
Idag såg vi på en tråkig film, catfish?
den handlar iaf om identiteten man har på nätet.
 
Min åsikt om detta:
jag anser att man får den man skapar, man kan alltså vara hem som helst.
Vill jag vara den dryga tjejen som hatar livet, ja då kan jag skapa den tjejen.
eller vill jag vara den som tror att alla "gillar mig" så kan jag vara den.
Det är liksom det fina (och fula) med nätet, man kan vara vem man vill.
Nu ska jag dra en snabb slutsats.
Man är aldrig sig själv på nätet. hur kom jag fram till det?
Jo, vad man än gör på nätet vem man nu vill vara, så gör man inte likadant i verkligheten.
Första intrycket
Folk anser att man bara får en chans att göra sitt första intryck. men jag har klurat lite på det.
Eftersom man är allt annat än sig själv på nätet så får man ju en andra chans irl (om man nu träffas där)!
Träffar jag en ny människa på internet, börjar prata med den och sedan bestämmer träff så får jag ju ännu en chans för "första intrycket" för då har jag ju redan gjort ett på internet.
På nätet är man alltså den man vill vara,Tänk då på att det inte bara gäller dig, utan ALLA!
 
 
Älskar att skriva sådana inlägg, FÅR SÅDAN INSPO ATT SKRIVA NYA!!!
ska t.ex. skriva om:
vad som är en bra fotograf
vänner på facebook
årstiderna - enligt mig.
varför jag är som jag är
RIKTIGA AMATÖRER!
innan jag dör
tur i spel, otur i kärlek.
 
vill dock ha mer förslag. kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0