stark häst!

igår när jag red nevada skulle jag använda så lite hand som möjligt.
så jag valde hackamore.. ja stark blev han, hängde sig neråt i hacket så jag fick jobba en del vill jag lova.
jag kan ju inte bära runt honom liksom.
stark var han som sagt och lite lång så inte det lättaste att rida ihop honom. 
stundtals gick de. sen "försvann" huvudet mot magen i några galoppfattningar, inte ok!
så, jag fick arbeta, men det slutade ganska bra iaf!
förra veckan så tappade jag tygeln i galoppen men nevada höll formen <3 och dagen efter lyckades vi få till ett bra byte, Nevada kan det, men jag är inte lika duktig.
 
Jag har såklart fixat lite julklappar till Nevadi också!
ett pannband:
sen ska jag köpa delikatess morötter! som om han bryr sig vad de är för morötter, men iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0