Skitsnack/skvaller!

Något som vi tjejer är väldigt bra på men som också är superkul att lyssna på är skvaller! är skitsnack samma sak som skitsnack? är båda roliga att lyssna på?
 
okej, skitsnack är roligt till en vissgräns likaså skvaller. jag mena om jag berättar något för någon så vill ju inte jag att den ska berätta det vidare, men eftersom det är så "ungdomsvärlden" funkar så får man faktiskt ta ett eget ansvar och tänka på vad man berättar!( Men om det är om någon annan, så händer det att vi "tjejer" har lika stora öron som elefanter, eftersom jag inte är kille vet jag inte något om den världen, därför tänker jag inte yttra mig om den) 
visst borde det inte vara så, man borde kunna berätta allt för sina kompisar. men det finns mycket man borde här i världen som inte funkar!
 
Det är få tillfällen som "vi" lyssnar så bra som när någon säger "jag måste berätta något för dig"
Personligen tycker jag det är så himla kul att lyssna på skvaller, liksom om något berättar något om någon så tänker man ju på det när man ser den personen, så får man kanske ett litet skratt för sig själv, nice!
 
Skitsnack och skvaller för mig är 2 olika saker, ena positiv andra negativ.
Skitnack är det negativa, tillexempel om någon säger någons hemlighet för att vara elak, DET är verkligen inte, om avskikten är att vara elak så försvinner plötsligt det roliga.
 
skvaller däremot ser jag som det mer postiva, det är roligt att lyssna på.
Tillexempel något berättar något om någon man inte gillar, om det har gått dåligt för den, kanske den har blivit dissad av tjejen hen gillar. då blir det lite skadeglädje i det hela. skadeglädje är det den riktiga glädjen.
eller om någon ljuger medvetet och den inte tror att man fattar att man ljuger. jag hade en kompis som sa att hon hade en häst på balkongen? då var vi små, men det är lika kul än!  alla fattar att man inte kan ha en häst på balkongen!
 
Förstår ni skillnaden?
 
hoppas ni förstår vad jag menar, att förklara är inte min starka sida men jag jobbar på det!
TÄNK PÅ VAD NI BERÄTTAR, ERAN BÄSTAVÄN KANSKE BERÄTTAR DET VIDARE!
 
tipsa gärna vad jag kan skriva om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0