jag är en snäll människa

googlebild
 
finns det något värre än ledsna ensamma människor? nej!
Jag blir gråtfärdig :( ser jag någon ledsen på stan som också är ensam kan jag inte släppa det. Det kan vara vem som helst, en 80 årig gubbe.  eller en helt vanlig ungdom som sitter och äter en hamburgare ensam på mc donalds.Tänk om "hen" inte har några vänner? är "hen" ledsen?
jag blir seriöst så himla ledsen när någon skrattar åt någon annan, då menar jag om man ser någon på stan som halkar eller något. Eller bara skrattar åt någon för att vara elak, typ det värsta man kan göra, likande sätter sig djup in!Det är sån jag är, jag har svårt att släppa saker!
det måste ju betyda att jag inte är så himla elak ;)
Eller när någon säger " jag har blivit retad x antal år, alla skrattar åt mig, ingen vill vara med  mig, jag har inga kompisar i min egen ålder" hemskt!
Eller mobbning, hur kan en människa sjuka så himla lågt att medvetet trycka ner en annan människa? alla människor är lika mycket värda, ALLA!
 
jag har inte direkt varit "mobbad" men jag har blivit utfryst osv. x antal gånger. jag vet hur det känns.
Min mamma lurade med mig till psykiatriska klinken, så dåligt mådde jag under en tid. tror inte många visste det men ja nu vet ni.
Den känslan av att man inte har någon kompis, att alla drar sig ifrån en. att ha ont i magen varjedag när man går till skolan för man är rädd för att det ska bli grupparbeten, speciellt om läraren säger "jobba 2 o 2 " vem ska man jobba med, nej man har ingen. den ända man har är sig själv.
hoppsan nu kanske jag gled lite från ämnet.
Men detta är lika sant som att alla fyller år engång om året.
Det kan vara vem som helst som bär på denna känsla, JUST NU!
värt att tänka på!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0