Näthat!

Eftersom min blogg inte alls är stor så tänker jag nu skriva om detta, hade bloggen varit större hade jag nog avstått!
i måndags såg vi en dokumäntar om näthat, speciellt mot kvinnor då.
Jag blev så himla arg, och lite ledsen faktiskt. Vart är männskilgheten påväg?
om jag får gissa svaret, så gissar jag till sopptippen :)
Det är verkligen inte okej att hålla på att skriva massa fula saker, ord sårar!
 
Det var en tjej som hade uttryckt sin åsikt på HMs facebook sida.
Bara för det blev hon kallad Hora, Fitta, Slampa. jag skulle kunna fortsätta hela dagen!
Det var tillochmed en som hade skrivit att den hoppades att hon blev våldtagen.
Jag menar kom igen! vet ni hur många som våldtas i sverige varje år? Ca. 30.000. vet ni hur dåligt de mår efteråt?
Det är verkligen inte okej att skriva så, bakom skärmen kan man vara så himla tuff eftersom man är "anonym"
Folk skriver sådant de aldrig skulle säga irl. Jag kan erkänna att jag är tuffare bakom skärmen, men jag är inte elak/dryg mot någon bara för att jag kan.
 
I dokumentären konfronterade de även några av dom som hade skrivit en dryg kommentar.
Allt de hade och säga var, det var inte meningen att hon skulle bli ledsen. eller jag mena ju inte det jag skrev. hur ska hon veta om dom är seriösa eller inte liksom?
 
En annan sa: hon ska passa sig vad hon skriver. WHAT? jag menar bara för att man är tjej så ska man bara hålla tyst och bara följa med strömmen? Vi tjejer är lika mycket värda som er killar!
 
Jag har helt ärligt fått 2 "dryga" kommentarer. JAG!
Och dom var inte ens inärheten av så grova, men ändå tog dom hårt på mig, liten som jag då var. Och ena vet jag vem det var p.ga. IP-adressen, Got yah!
 
Det är inte okej att skriva massa saker bakom skärmen, det är så hilma fegt! inte ens hälften av de som skriver elaka saker på internet vågar göra det irl.
 
Kom ihåg:
Ett hot är ett hot, oavsett om den skrivs på facebook eller sägs face to face.
Man är aldrig anonym på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0