halalslakt vs. kokande kräftor!

Detta vad något som kom upp i fredags.
Vilket är värst?
Halalslakt - innebär att djuret är vid mentalt medvetande när de skär av halspulsådern och djuret tappas på blod.
Koka kräftor - Man häller i levande kräfor och kokar de till döds.
 
Direkt tyckte jag att halal var värst, eftersom de ändå får sina halsar avskurna och de känner hur de dör.
men å andra sidan så dör de direkt.
Att koka kräftor däremot, dom dör en plågsam död. tänk att kokas ihjäl?
Jag tror att många tänker som jag först att det är värst med halal, men det tar ett antal minuter för kräftorna att dö, så egentligen är det värst för kräftorna.
 
jag personligen skulle nog kokas ihjäl, för liksom tänk de som ska döda mig bara "hej nu ska du dö"
nej usch, jag är glad att jag är människa..
 
när man läser om halal, och andra sätt hur djur dödas för att vi ska få man så känns det inte rätt att äta kött.. men så länge jag bor hemma kommer jag göra det. Visst är de hemskt? men hur gott liksom?!
(jag förstår grejen med halal, men jag skulle inte kunna äta de själv)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0