Nevada

I måndags red jag första passet på 2 veckor, blev en skogstur i skritt, med några meter trav. Självklart bytte jag till mitt fina gröna schabrakt! det måste ju användas! :) under turen skötte han sig väldigt bra.
-Kommer ihåg passet på bilden.. då var Nevada en riktig bitch mot mig!-
igår gick det inte alls, han var hård i munnen, spänd osv. redan i stallet kunde han inte stå still och slappna av.
 
IDAG DÄREMOT!
Nevada gjorde inga proteseter när jag sadlade, what? säkert värmen!
när vi kom till banan var han lite skeptisk, men det släppte mycket fortare idag. jag jobbade han extra länge på lång tygel, sedan kortade jag den och fortsatte med många varvbyten, vägbyten, halter och volter, jag måste ha hittat en knapp för plötsligt blev han såååå fin! började trava, saktade av. ännu finare! travade mer, fattade galopp, galopperade, galoppombyte. avsaktning och galopp innan jag trava och skrittade av, han var såå fin<3
efteråt fick han SÅKLART en dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0