Man skall icke slappna av för mycket!

igår red jag ut en sväng, sedan travade jag lite runt slingan och en kort galopp.
eftersom han skött sig så bra så skulle jag ta ett varv på lång tygel i skritt. efter halva tvärnitar Nevada och kastar sig runt och vill galoppera iväg, beredd var jag verkligen inte, jag satt och filosofera om något helt annat! satt dock kvar ;) han gjorde så några gånger till innan han ville gå förbi, han var rädd för något jag kände hur hela han skakade! :( så jag skrittade till banan tills han slappnade av och sedan in i stallet :)
 
idag red jag på banan, gjorde lite skänkelvikningar, öppnor/slutor, serpentiner osv. han blev så fin, red sedan över en bom, gick gaanska bra. han lyfte inte riktigt på sina ben. i slutet kunde jag trava på längre tygel och han sänkte huvudet lite mer, hela han var avslappnad <3
dock var inte galoppen den bästa idag, men hur resultatet av dagens arbete, underbart!
skrittade av förhand runt slingan, Nevada var lite skeptisk, men gick snällt vid min sida! :)
 
Nevadas outfit:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0