STARKA HÄST!

i onsdags: Red barbacka på banan men hackamore! kan säga att jag fick arbeta mycket för att han inte ska hänga i hacket, och stundtals lyckades jag!
I torsdags: Red ett varv runt stora slingan, sen några varv runt lilla i trav och galopp, sedan lite skrittarbete på banan, det är himla kul att galoppera runt slingan, Man får knappt stopp på Nevada ;)
i lördags: Red ut barbacka och sedan lite på banan!
 
IDAG: Red jag ut,  Nevada skötte sig så bra. förutom att han hade lite svårt att lyssna tillbaka, men annars så. travade korta sträckor, sen skritt. sedan lät han galoppera på en grusväg, öronen spetsade och han sprang på <3
sen lite trav och skritt vid husen, Sen sista galoppen släppte jag kontrollen och smackade på, han flög åt sidan osv. men jag satt kvar som vanligt, bromssträckan däremot blev ganska lång..STARK HÄST! jag tog en omväg tillbaka så att han fick skritta av ordentligt. ÉFTERSOM bromssträckan blev längre än beräknat!
 
jag blev inspirerad av Amanda igår, så jag lindade Nevadas ben, dock endast fram :=)
Nevadas outfit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0