Det är årstidens fel!

Återigen igår så var Nevada så pigg att han inte visste vart han skulle ta vägen, MEN det börjar bli kallare och då får de flesta hästar mer energi, men jag kan inte minnas att han blev såhär pigg förra året! :o Jag var tillochmed "tvungen" att galoppera varv efter varv ett tag så att han skulle bli av med lite energi.
Men jag är stolt över mig själv att jag fortsatte kämpa tills jag fick igenom det jag ville.

Jag flyttade honom för skänkeln, gjorde 8:or, serpentiner osv.

När jag kom in i stallet igen var han helt blodig på insidan av ena hoven, de visade sig att ena sömmen på andra hoven var vass, så den slipades ner och han fick "plåster" och morötter <3
Imorgon skippar vi nog banan, och slänger på lite reflexer och rider i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0